20 Temmuz 2010 Salı


19.07.2010
Pazartesi akşamı saat 20.45 de yola çıktık. Nasıl bir araç ama aklınız hayaliniz durur... Çantaları koltuklara koysaydık da biz bagaja otursaydık daha rahat giderdik. Bir kişinin 2-3 çantası var. Arkada sol sırada tekli koltuklardan tekerlek üstüne gelen var. Her zaman favorimdir ama kapmak zor oluyo :D Çok rahattır kaptık orayı yaldır yaldır uyuyoruz ayakları çantaları üzerine uzat havaya dik kafana göre takıl. 

Neyse geçelim bunları. İlk molamızı Bolu'da verdik. Saçma sapan biyerdi ama tuvalet bedavaydı ;) su 75 kuruş... Meyve kuruları satılıyor her türlüsü var avakado, ananas, çilek, portakal, muz, zencefil. Tatmak bedavaymış dayandm ben de. Çilek kurusu muhteşem birşey agaa jelibon gibi.



YOLUN BOMBASI:

Yolun bombası boludan ayrıldıktan sonra oğuzdan geldi. Nasıl iki büklüm olmuşuz otur otur. Kıçımız artık kabullenmiyo oturmayı. Şerefsizim kıl dönmesi sebebi. Oğuz'a döndüm başkan kıl dönmesi olucaz dedim. Sorma ya maymun götü gibi oldu götüm dedi. Belgeselde görmüş babunların götü kırmızı oluyo ya ona benzetmiş :D Ne güldük arkadaş ya hala yazarken bile gülüyorum :D

20.07.2010 SALI

Samsuna gelmişiz uyuyoduk aga görmedik :D Kahvaltı yapacak biyer arıyoruz kime sorsak OBA diyo. Neymiş bu OBA dedik atladık gittik. Bi çorbacı sahibi Gümüşhaneli ama dükkanda paso Berivan, Küstüm tarzından doğu ezgileri çalıyo duvarlarda ise ege yörüklerinin tabloları. Duvarda saat var sayılar yerine kaşık kepçe falan yapmışlar. Değişik bir ortam

Çorbası varmış 3 liraya. İşkembe 3.5. İnanın çorba süperdi iki tabak içtim ben bol ekmek de değil he normal 3-5 dilim. Mercimeği süper. Ezogelin de güzeldi ama mercimek forever.


İLK GEZİ DURAĞIMIZ ORDU...

Ordu güzel yer ama yaşamalık değil gibi geldi bana gezmelik olcak. Sahil var kumsal var denize giren yok Böyle yayın mı olur yauv???? dedirtti yani.

Boztepe'ye gidicez diye çıktık alıyoruz tele objektifler çantalar falan ulen bi baktık Boztepe TV diye kanala gittik. Yıkıntı yaşamadık diyemem :D Ama seviyorlar yerel tvler adamı hemen haberimizi yaptılar ziyaret ettiler bizi gibisinden ;) Stüdyolar falan ölümüne zaten. su basmış sakatmış şuan. Günde 3 kere haber veriliyo 2si bi önceki günün ana haberinin tekrarı... Olsun yerel Tvler gözbebeğimiz her zorluğa rağmen hep destek tam destek.




İKİNCİ BOMBA KAYIHAN HOCADAN

Duvarda fotoğraflar var yaptıkları yayınlardan almışlar. Elemanın teki Ali Sami Yen'de maçı çekmiş onun fotoğrafı var. Kayıhan Hoca çıkardı telefonu "O zaman hemen Galatasaray Kulübü'nün iletişim koordinatörünü arayalım" dedi. Vi ar şoking. Ne demek o ya nerden çıktı ne alaka???? anlayamadık valla. Hoca da aramadı zaten

ORDU İLGİNÇ MEMLEKET...

Her sokakta bi mantarcı var hepsinde de farklı cins mantar. Kırmit gibi birşey diyolar mantara. İki tür var biri beyaz biri turuncu. Turuncular da ikiye ayrılıyor çıntar ve zubolobolopot mantarı. Çıntar Muğla'da da çıkardı on numaradır. Beyaz olan bildiğin 8 ay güneş görmezmiş. İçimden fuck demedim diyemem inanmadım açıkçası.

Gönüllü bi emlakçı dayı bize hemen rehber oldu. Garip adamlar ama sıcak insanlar öyle içinden gelmiş.

Kilisesi var merkezinde kocaman. Eski rum kilisesi belli. Kubbeli bi kilise... Ama kullanılmıyor yılda bir kere dahi olsa ayinlere de açılmazmış. Önceden hapishaneymiş sonra müze gibi birşey olmuş ama giremedik malesef.

Boztepe denen yere çıktık. Bütün ordu gözüküyo süper bi mekan. Yol boyunca köy evleri gibisinden yerler gördük ama merkeze bağlı mahallelermiş hiç öyle gözükmüyo halbuki. Tomakinler vardı Nizamettin vardı. Mahalle adı bunlar. Ordakilerin isimlerinden gelirmiş. Bindiğimiz minibüsün kaptanı Ercan Odabaşı diye bi adam. Aynı Şahin K. ama. Almanyada şoförlük yapmış 97de dönmüş Türkiye'ye. Çok komik bir adam konuşması özellikle çok komikti. Kardeşi varmış aynı işi yapan onun adı da Engin. Çok benziyorlar ondan buna Engin diyorlar hep. Abi niye öyle dedim "Ya benim bilader var engin. o benden kıdemli ondan garıştıriiler. Bi gün birine bişey olsa ya onu göttçeklee ya beni göttçekleee" fotoğrafını çekelim dedim "Dur o zaman gözlük daham bide müzük açam da karızmatih çıkam" dedi.

Müzik-fotoğraf-karizma üçgeninde bize arka arkaya şoklar yaşatan şoföre ekşın şöför dedik. Adam ekmek almış. Durduruyo minibüsü camdan yoldan geçen adama ekmek veriyo. İlginçin teki. Çocukluğu Kuştepe'de geçmiş. "ne dayak atarlardı bana orda çingen çocukları varyaaaaa. tanımasınlar diye saçımı gazıtırdım yine bulurlardı döverlerdi. gel sana bişey dicez derlerdi inanırdım 3-5 biaraya gelip basarlardı tokadı. ama uslanmadım hep kavga çıkarırdım.

Boztepe'ye geldik ekşın şoför eşliğinde. Ölümüne manzara var hacı. 1TL ye alayını gösteren bi dürbün var. Boğaz'da da var aynısı. Necdet dışında herkes Rusya'yı gördü :P çocuk garip aga napam

Dıgı'nın Yeri diye biyerde yemek yedik Ordu merkezde. Servis yavaştı ama güzel yemekler. Mekan da süper tam Nişantaşı mekanı. 5 liraya doyduk kalktık ama isim falso be arkadaş. O güzelim mekan nişantaşı'nda olsa The Old English Pub gibisinden birşey olurdu heralde adı. O derece lüks. Sahibinin lakabıymış meğer Dıgı. Dıgı Mehmet'ti galiba...

Ordu'dan ayrıldık artık yeter bitti gezcek yer yok. Trabzon'a gidiyoruz artık. Güzel yerleden geçiyosun sahil yolu çok iyi olmuş göre göre gidiyosun. Trabzon'a girdiğini anlamıyosun ama bi şehir bitiyo öteki başlıyo yakınlar da birbirlerine. Girişte Aya Sofia kilisesi ilk dikkatimizi çekmişti. Güzel kiliseymiş yazık ne hallerde acaba şimdi. Yomra denen yerde yurda yerleştik. 10 lira günlük ama yarısı MİHA'dan :D Bi parti de denize gittik geldik. Deniz sıcak, tuzsuz ama ortalık amele kaynıyo. Amele yanıkları da artizz ama he. Artiz erkek badileri varya kasları gösteren onlarla yanmışlar adamlar. Zannedersinki hala üzerinde adamın çıplak değil. Leş kokuyodu deniz ama ıslandık geldik işte daha ne.

YOL BOYUNCA SIK KULLANILANLAR...

1- Adam haklı beyler...
2- Herif fena halde .... (duruma göre gelen sıfatlar)
3- Dedelere özgürlük
4- nobrain.dk
5- Biri ...'nın kafasına sert bir cisimle vurarak feci şekilde can vermesine sebep olsun
6- Açlıkta, sıcaktan, susuzluktan sebep ölücem, vefat edicem, hakkın rahmetine kavuşucam, feci şekilde can vericem gibisinden ölmek cümleleri vs.vs.vs


Yarın yolculuğumuza Sümela Manastırı ve Maçka ile devam edicez görüşmek üzere :) :**

1 yorum:

Metin yaras dedi ki...

:) Kirmit özledim toplamasını.Turuncu olanlara geyikte deniyo hatta çiğ yenen türleride var.

En çok okunanlar