6 Kasım 2014 Perşembe


Merhaba
Çok salak bir durum içerisindeyim. Bu yazıyı yazarken arkadan Demet Akalın - Evli Mutlu Çocuklu çalıyor. Nereden geliyor acaba?* 
Neyse paylaşımımıza dönüyorum. Efendim bilmeyenler olabilir yaklaşık 10 gündür Britanya adası üzerindeki 3 ülkeden biri olan Galler'in başkenti Cardiff'teyim. Bu vesileyle de Birleşik Krallık dizime başlıyorum efendim. On günde veya birkaç haftada bir burada olmayı planlıyorum :) 
Konumuz Cardiff şehridir efendim. Burası dünyanın kişi başına ve metrekareye en çok aktif yeşil alan düşen şehri. Bugün de bu parklardan şehrin tam merkezinde olanı Bute Park ve Arboretum'un fotoğraflarını paylaşıyorum. Kendisiyle ilgili kısa bir bilgi vereyim. Yaklaşık 75 futbol sahası büyüklüğünde. İçinde spor alanları, şelale, nehir, orman, yürüme yolları, kriket sahası, Galler Spor Bakanlığı, Cardiff Kalesi gibi sosyal ve kültürel alan bulunuyor. Buraya "Şehrin yeşil kalbi" deniyor çünkü gerçekten de tam şehrin ortasında. 1947 yılında şehrin asil ailelerinden Bute ailesine aitken kaleyle birlikte halkın kullanımına sunulmuş. Bugün 3 bin çeşit ağacıyla ve sincaplarıyla şehrin en önemli sosyal ve kültürel alanı. Ama şöyle de bir ilginç yanı var. Şehrin tüm büyük parkları gibi burası da hafta içi 6, Hafta sonu da 5 civarında kapanıyor. Yalnızca 1 giriş ve çıkış kapısı açık bırakılıyor ki yolu parktan geçenler ile içeride kalanlar çıkabilsinler diye. Ayrıca güvenlik amacıyla güvenlik görevlileri ve güvenlik kameraları da bulunmuyor. Strange dude... :)      
*Not: Demet Akalın "Kimler kimler yuva kuruyor ben niye kuramıyorum?" dediği anda ağzıma çeşitli sözler geliyor da kocasından korkuyorum... 

Görüldüğü üzere parkın kapanma saati hergün görevliler tarafından halka belirtiliyor

River Taff denen akarsu şehrin ve haliyle Bute Park'ın tam ortasından geçiyor


Bu park Türkiye parkları gibi içki içmeye değil spor yapıp fotoğraf çekmeye uygun bir park

Parkta birçok futbol, ragbi ve kriket alanı bulunuyor. Tamamı fotoğraftaki gibi olup amatör kulüpler maçlarını burada oynuyor. 
Fotoğraftaki gibi "Hanım maça gidip gelcem bi isteğin var mı?" diyerek evden çıktığını düşündüğüm amatör sporcular da yok değil tabi

Bu milletin en büyük zevklerinden biri parka gidip oturup köpek koşturmak


ve yürüyüş yapmak

ve yalnızlığın dibine vurmak

ve çocuk gezdirmek

3 bin çeşit dedik ya bu da onlardan biri. Adı da AdınıBilmediğimAmaÇınarYaprağınaBenzerYaprağıDöküldüğündeDahaGüzelGözükenAğaçus

Cardiff Kalesi de parkın ve şehrin tam göbeğinde ufacık 10 metrelik bir tepe üzerinde kurulu




2 yorum:

Aysel Yaşa dedi ki...

Behlül Bey, fotoğraflarınız sonbaharı çok iyi özetleyen kareler olmuş, tebrik ediyor, devamının gelmesini diliyoruz. From İstanbul :)

Behlül Çetinkaya dedi ki...

Teşekkürler aysel hanım takipte kalın :)

En çok okunanlar