31 Ekim 2010 Pazar

Evvvvvvvvvvvvvvvvveeeet. Yeni bir yazımla karşınızdayım. sınavlar başlıyor yazdık yazdık yazamadık 2 hafta iptaliz zaten uzun zaman oldu yazmayalı. Neyse bu yazımda size iğrenç bi mekan olmasına rağmen görülmesi hoş olacak ilginç olacak biryeri anlatıcam. Kumkapı Balık Hali (İBB Su Ürünleri Hali diye de geçiyor)

Efendim eğer birçok cins balık görmek istiyorsanız gece 2den sabah 6-7ye kadr görebilirsiniz onun için erken gitcen gitmezsen hamsiden başka balık yok. Biz de yatmadık kardeşim 5te kalktık 6da ordaydık. Efendim fotoğraf makinasıyla gitcekseniz saklayın içeriye girince çıkarın bi de kimseyle gözgöze gelmeyin. Sorarlar adama kimsin die. Girin içeri içerde çıkar zaten herkes gel çek diyo.

Envai çeşit balığın olduğu yer balıkçıların "taş" dedikleri üstü kapalı olan yer. Tatlı su, deniz, ithal, yetiştirme bilumum balık burada. Ama şöyle bir durum var  koku çekilmez derecede iğrenç aklınızda bulunsun yani. Alışmıyorsunuz da paso iğrenç koku alıyosunuz. Kimse demesin ben bayılırım diye. Gerçekten bayılırsın o derece ve siniyo adamın üstüne. Akşama kadar kokuyosunuz. Neyse olay bu değil. Balıklar fln güzel burda renkli renkli değişik değişik birsürü balık var. Köpek balığı bile var hem de 70-80 liraya al götür bütün balığı çok pahalı da değil. Balıklar burada kasayla satılıyor deniz kefali kasası 35 lira (15-20 kilo var) hamsi 15 (40 kilo) kalkan tane 40 norveç uskumrusu kasası 30 böyle böyle gidiyo.

YÜZME BİLMEYEN ADAMLARIN İŞİ BU


İnanılmicak derecede Erzincanlı ve Bayburtlu var burda yüzme bile bilmiyolarmış. Gemide çalışanlar Karadenizliymiş sadece. Akrabalar zaten hep. Adamlar sadece satmasını biliriz diyo.

Şöyle ilginç bişey var düşen balığı almıyolar yerden. Bi kasa hamsi devrildi dönüp bakan olmadı. Eziliyolar ve püre haline geliyolar. Ben ilk defa balık püresini burda gördüm. Pembe ve gri renkli bi püre.

Böyle aklıma gelen ilginç şeyleri yazıyorum ki gitmeyin burdan duyduklarınız yetsin size. İğrenç biyer çünkü çok pis kokuyo aga. Allah bereket versin iyi para kazanıyolar balık da bereketli ama koku fena. Ben çekemedim çekebilen gitsin görsün görülmeye değer.












0 yorum:

En çok okunanlar