25 Temmuz 2010 Pazar

Ziraat Tepesinden Rize
24.07.2010

İki günüde bugün yazmayı daha uygun gördüm çünkü birikip daha çok yeri vermek istedim. Zaten okunmuyo bari iki güne bir yaziyim…

24ünde rotamız Rize, Fırtına Vadisi ve Ayder Yaylası’ydı. İlk durağımız Rizeydi…

RİZE:

Rize, bence Trabzon’dan daha güzel. Daha kent gibi. Görüntüsü güzel sokakları güzel, gezicek yeri çok (merkezi için tabi bu). Çok sıcak ama. Şu yönden çok seviniyorum günler sonra ilk defa güneşi Rize’de gördük. Utanmasam soyunup yatcaktım altına :D
İnsanlar kötü değil ama çok resmiler. Herkes bir şey söyleme bir şey gösterme derdinde.

Ziraat Tepesi diye biyer var on numara manzara var memlekette. ÇayKur bi tesis yapmış oraya çay içiyosun muhabbet ediyosun falan şahane. Çay 40 krş.

Burada çayı Türkiye’ye getiren Zihni Derin’in (Muğlalıdır kendisi) büstü var. Güneşi ve Zihni’yi burada görmek çok mutlu etmişti beni akşama kadar sırıtık gezdim :D

Rize’de Ziraat Tepesi gibi iki yer daha var manzara bakmalık. Biri Rize Kalesi diğeri merkezdeki caminin arkasından minibüslerle gidilen yer adını bilmiyorum :D Muğlaya çok benziyo burası aslında :D

Fırtına Deresi ve Taş Köprü
FIRTINA VADİSİ – ÇAMLIHEMŞİN:

Fırtına Vadisi, Çamlıhemşin ilçesinde bulunuyor. Rafting falan yapılan bi dere. Raftingcinin teki gel beleş yaptıram dedi ama donumuz yoktu bide soğuk manyakmıyız biz kıçımız doncak…

Yol boyunca sağda solda çay taşıyan kadınları görüyoruz. Yağmurluk var sırtında koca koca çay çuvalı taşıyolar. Yanlarında kocaları var bazısının adamlar atletli şortlu rahat adamlar. Karadeniz kadını abi gocunmaz hiç yapar işini. Kocasına da laf söyletmez…

Fırtına Deresinin üzerinde meşhur kemerli taş köprüleri geçe geçe gidiyoruz. On numara köprüler ama düşünüyorum böyle sanatsal köprülerin burada ne işi var ne gerek yani. Şimdi bile hayat yokken 18. yy’da ne lazım???

AYDER YAYLASI:

Bu kadar güzel, bu kadar muhteşem bir yerin dünya üzerinde olacağını tahmin etmezdim. Hiç beklemiyordum böyle şahane biyer.

Bir tarafta yayla evleri, bir tarafta yüzlerce metre yukarıdan akan irili ufaklı dereler şelaleler ve yemyeşil çayırlar ile tepeler… Eğer Ayder cennet değilse cennet nasıl bir yerdir diye merak ediyorum.

Yüksek bir yere çıkıp gözünüzün alabildiğine bakın ve dünyadaki cennetin tadını çıkarın. Ama kaymalara karşı dikkat edin :D düz taban ayakkabılari, konvers ve ya kundura giymeyin kayarsınız çünkü sürekli nemli ve yağışlı bu sebepten yerler kaygan.

Muhlama yenmesi tavsiye edilir. 7 liraya yiyebilirsiniz.

Ayder’i fazla anlatabileceğimi zannetmiyorum gidilip görülmeli bence…

GÜNÜN BOMBASI:

Sahilde Muhammet diye bi adamla tanıştık. Kumsalın görevlisiymiş. Picasso tablosu gibi bi adam kulağı ensede burnu yanakta. Allahın gücüne gitmesin ama çok çirkin bi adam. Geldi çat oturdu yanımıza başladı deneyimlerini ve bilgilerini anlatmaya ama dünyanın en palavracı adamıdır he:

- Rusyadan gelen kadınlar çok güzel ama yanlarında bi adamlar var ampül gibi (Kendine bak önce yavşak)
- Batum’a pasaportsuz gidersin ama Gürcistan’a gidemezsin. Batum nereeee Gürcistan nere.

1 yorum:

http://www.gezilesiyer.com/kat/turkiye/rize dedi ki...

Rize'de gerçekten çok güzel yerler var

En çok okunanlar